Leczenie zębów w ciąży – dlaczego jest takie ważne?

Leczenie zębów w ciąży to poważny temat. Kobiety spodziewające się dziecka w ciągu dziewięciu miesięcy odwiedzają wielu lekarzy i wykonują liczne badania, by jak najlepiej zadbać o zdrowie rosnącego pod ich sercem maleństwa. Do listy obowiązkowych wizyt lekarskich powinny koniecznie dopisać konsultację stomatologiczną. Przeczytajcie nasz wpis i dowiedzcie się, dlaczego to takie ważne.

leczenie zębów w ciąży, w ciąży do dentysty

Ciąża a dentysta

Wiele kobiet zastanawia się, czy w ciąży można chodzić do dentysty. Odpowiedź jest prosta – można, a nawet trzeba! Zmiany hormonalne, jakie zachodzą w organizmie ciężarnej kobiety, mogą wpływać m.in. na nadwrażliwość, krwawienie i bolesność dziąseł, co w efekcie może powodować zwiększone odkładanie się kamienia nazębnego będącego przyczyną szeregu innych dolegliwości. Leczenie zębów w ciąży to także najlepszy sposób, aby zatrzymać toczący się w jamie ustnej proces chorobowy, który może mieć wpływ na rozwój ciąży i jej przebieg. Nie odkładajmy wizyty w czasie – najlepiej zgłosić się do dentysty już w pierwszym trymestrze.

Leczenie zębów w ciąży – jakie zabiegi są wskazane?

Gdy kobieta dowiaduje się, że jest w ciąży, powinna udać się na konsultację do stomatologa. Na wizycie kontrolnej lekarz dentysta jest w stanie rozpoznać nawet niewielkie zmiany chorobowe w jamie ustnej, które dopiero się rozwijają i nie powodują jeszcze żadnych dolegliwości bólowych. Trzeba pamiętać, aby zawsze poinformować lekarza dentystę o tym, że jest się w ciąży. Dobierze on odpowiednią i bezpieczną metodę leczenia, zaplanuje właściwy termin zabiegu – najczęściej w drugim trymestrze oraz w razie potrzeby będzie mógł zaproponować bezpieczne znieczulenie. Leczenie zębów w ciąży to jednak nie wszystko. Ważne jest także udanie się na zabieg higienizacji, by je oczyścić i usunąć z nich osad oraz kamień.

Znieczulenie u dentysty w ciąży

Czy znieczulenie u dentysty w ciąży nie zaszkodzi dziecku?
Jest to jedno z najczęstszych pytań pojawiających się w głowie pacjentek stojących przed koniecznością leczenia zębów w ciąży. W obecnych czasach lekarze dentyści dysponują już środkami znieczulającymi, które mogą być bezpiecznie stosowane u ciężarnych kobiet.

Leczenie kanałowe w ciąży

Leczenie kanałowe w ciąży może przysparzać pewne trudności, ponieważ zazwyczaj wiąże się z koniecznością wykonania zdjęć rentgenowskich, które u ciężarnych kobiet nie są wskazane. W takiej sytuacji lekarze zabezpieczają chory ząb tymczasowym wypełnieniem, zalecając kobiecie kontynuację leczenia po porodzie.

Leczenie zębów w ciąży – próchnica jest zaraźliwa!

Jest jeszcze jeden ważny powód, dla którego warto zdecydować się na leczenie zębów w ciąży – próchnica jest chorobą bakteryjną, którą łatwo się zarazić. Stany chorobowe w jamie ustnej rodziców mogą stać się zagrożeniem dla nowo narodzonego dziecka. Przyszli rodzice powinni zadbać o zdrowie swojej jamy ustnej na etapie planowania ciąży lub w jej trakcie, aby po porodzie móc w pełni cieszyć się życiem rodzinnym udając się do gabinetu stomatologicznego jedynie co kilka miesięcy na rutynowe przeglądy.

Planujesz leczenie zębów w ciąży? Zainteresował Cię ten temat i chcesz dowiedzieć się więcej? Przyjdź do nas na konsultację!

Wybierz odzial